nedeľa 21. júla 2013

Romantická kartotéka: Andrea Randall - In the Stillness

Názov knihy:.In The Stillness
Autor:.Andrea Randall
Typ knihy:.romantická contemporary
Typ romance:.druhá šanca

Stručne, niekoľkými vetami:.Medzi Natalie a Rykerom je to láska na prvý pohľad. Po 11. septembri 2001 však Ryker odchádza bojovať do Afganistanu a keď sa po niekoľkých mesiacoch vracia bez svojho najlepšieho kamaráta, Natalie zisťuje, že starý Ryker pravdepodobne tiež umrel vo vojne. Rykerove záchvaty doprevádzajúce jeho posttraumatický stresový syndróm od neho nakoniec Natalie nadobro odoženú, a kedysi šťastný a zamilovaný pár je od seba odlúčený na nasledujúcich 10 rokov. Natalie sa medzičasom vydala, má dve deti, ktoré nikdy nechcela a muža, ktorého nemiluje. Náhoda ju opäť dáva dohromady s Rykerom. Bude to tentokrát fungovať?

Hlavná hrdinka:.Spočiatku som myslela, že budem Natalie neznášať. Na začiatku knihy je depresívna, na všetko sa sťažuje a jej život s dvoma krásnymi deťmi a milujúcim manželom je očividne tak strašný, že sa musí pravidelne rezať. Potom som však pomocou flashbackov spoznala veselú Natalie z minulosti a prijala som, prečo ja taká ako je.
Hlavný hrdina:.Aj keď sa v podstate celá kniha točí okolo Rykera, nedostal v nej extra veľa priestoru, aby na mňa urobil dobrý alebo zlý dojem. Paradoxne som si ho najlepšie užila, keď mu preskakovalo po tom, čo sa vrátil z Afganistanu, mal zmeny nálad, po každom zjapal a pod. :D
POV (point of view):.kniha je v 1. osobe rozprávaná z pohľadu Natalie, v prvej polovici sa strieda prítomnosť a minulosťou
Chémia postáv:.zo začiatku to bolo také divné, nedokázala som sa "dostať" do ich vzťahu, ale potom to už šlo. Myslím, že tí dvaja k sebe fakt patrili.

Ľúbostný trojuholník:.No v podstate hej, keďže je v hre ešte aj Nataliin manžel :D Každopádne nebolo to o tom, že Natalie chodí poza jeho chrbát a podvádza ho.
Sex:.nie veľa a nie veľmi grafický
Humor:.ech...ani nie. Bola to skôr taká potemnejšia, posmutnejšia kniha.
Angst:.Ó ano :D V strede knihy ho bolo až-až.
Cliffhanger:.nie, kniha je ukončená tak, aby nás neporazilo.
Happy end (zvýrazni kurzorom obdĺžnik pre zobrazenie odpovede):. áno, kniha končí šťastne
Pokračovanie:. nie

Hlavné plus:. veľmi dobre napísaná kniha s rýchlym spádom a zaujímavou témou
Hlavné mínus:.chýbalo mi aspoň trochu humoru (alebo aspoň smiech cez slzy)
Celkové hodnotenie:.In the Stillness sa venuje ťažkej téme sebapoškodzovania, čo čitateľa asi už na prvý pohľad tak morbídne zaujme. Konkrétne pre mňa to bolo skôr odpudzovadlo - nemám príliš v láske depresívne a ťažké témy. Po knihe som siahla preto, lebo mi ju odporučilo hneď niekoľko ľudí a mala veľa pozitívnych recenzií. Neľutujem, že som do toho šla, nebolo to len o negatívnych emóciách, kniha mala aj svoje svetlé chvíľky, množstvo pekných a milých scén a skvelú romantickú zápletku.
Hviezdičkovanie:.4 hviezdičky

Výrok z knihy:.It only looks like such a mess because it’s not over yet."



1 komentár:

  1. Pekná recenzia 8)
    Kniha ma ale veľmi neláka, príliš depresívna téma na mňa. Asi by ma to až tak nebavilo.

    OdpovedaťOdstrániť