piatok 18. mája 2012

Kindle trapas a niekoľko dôležitých informácií

Musím vám napísať, čo sa mi dnes stalo!

Cestovala som ráno do školy pravidelnou linkou na trase jeden odľahlý koniec mesta-druhý odľahlý koniec mesta a čítala som si  z dlhej doby Kindle a akurát keď išlo v knihe do tuhého (rozumejte hlavný hrdina si rozopol košeľu a odhalil brušné svaly) tak zrazu ma z tranzu vytrhol taký mladý chalan. Síce nemal na hlave turban či čo to nosia tam vpravo dole na mape, ale už z prvého pohľadu mi bolo jasné, že sa jednalo o študenta z Erasmu. No a ten chlapec sa s takým priblblým úsmevom a odhodlaním draka ku mne odrazu ozval: "Hi, do you speak English?"
Na čo moje obrovské ego, ktoré si za môj mozog domyslelo, že ma Mr. Istanbul jednoznačne musí baliť, zaplo zaručený obranný mechanizmus s cieľom rýchlo sa ho striasť: "Uhm...no." A strčila som nos znovu do Kindle.
Ešte sme sa v tichosti viezli asi 2 zastávky a keď Mr.Istanbul vystupoval tak sa na mňa znovu usmial, povedal "Bye." a žmurkol na mňa. Žmurkol! A to bol koniec. Vlastne kiežby to bol koniec!
Pretože až keď som vystupovala o zastávku ďalej tak ma trklo že:
a) na to, že som údajne nevedela po anglicky som si dosť užívala čítanie anglickej knihy
b) Mr.Istanbul vedel po anglicky a tým pádom vedel, že som čítala dosť detailnú scénu zahŕňajúcu 2 spotené telá a 6 vypracovaných brušných svalov. A to bol najskôr asi aj dôvod, prečo cítil potrebu ozvať sa a dať mi o sebe vedieť. Nie môj šarm. Nie, nie.

Čo z tohto prudko poučného článku vyplýva?
Nenamýšľajte si, nebuďte blbí a V ŽIADNOM PRÍPADE v autobuse načítajte, ako spolu dve postavy majú sex. Nikdy totiž neviete, aký erazmák vám číha za chrbtom.

UPDATE: Po rozhovore s Triss, ktorá je zo mňa pohoršená chcem uviesť veci na pravú mieru: Tá kniha, čo som čítala nebola nijaká červená knižnica, ale (skoro) úplne nevinné PNR. Fakt. Ja som slušné dievča ktoré sa stalo obeťou chémie hlavných postáv. 

Ešte takto pod čiarou niekoľko zásadných informácií:

Pýtali ste sa ma, ako je to vlastne s tým dátumom vydania prvého dielu Nástrojov smrteľníkov - Mesta kostí. Ak sledujete vydavateľstvo Slovart na FB, tak ste už od nich možno vylovili nie príliš radostnú informáciu - vydanie sa prekladá na september. Nie je to preto, lebo v Slovarte nemajú vo voľnom čase čo robiť len nás trápiť, no vyskytli sa určité okolnosti a skôr to nejde. Na ďalšie diely by sme už nemali čakať až tak dlho, plus čakajú vás aj iné knihy, na ktoré sa budete môcť pomedzi to tešiť, tak to snáď zvládneme :)

České vydavateľstvo CooBoo prichádza aj na Slovensko s niektorými lákavými aj menej lákavými titulmi. Potvrdili sa moje neoficiálne drby z pred niekoľkých mesiacov, že sa dočkáme slovenského prekladu kníh Unearthly, Delirium, Shattered Souls, Firelight a série The Fallen. Pre mňa z tejto zostavy jednoznačne najlepšia dystopická kniha Delirium o tom, ako sa v budúcnosti vynašiel liek na lásku a všetci sú z nej po dovŕšení určitého veku vyliečení. Unearthly je podľa mňa najkrajšie spracovaná anjelská kniha, akú som kedy čítala, vrátane Zavrhnutého. Firelight bolo v pohode. Shattered Souls je podľa môjho skromného názoru blud, ale zas nečítala som to, takže ma nepočúvajte. A The Fallen...neviem. Vôbec nemám o tejto knihe nejaké informácie, ktoré by mi pomohli utvoriť si lepší obraz. Za informácie ďakujem Will :)

Ďalšia krátka ale veľmi dôležitá správa sa týka opäť vydavateľstva Slovart. Tí sa totiž rozhodli, že nám vydajú knihu, ktorá zvíťazí v ich ankete a zároveň nazbiera 300 hlasov. Zatiaľ na Facebooku prebieha súboj na život a na smrť medzi Vampire Academy a Infernal Devices tak si ho nenechajte ujsť. Hlasujúci nasledovatelia majú k tomu šancu získať knižnú odmenu :) HLASUJTE TU.


Závrečná informácia sa naopak týka organizačnej stránky blogu. Hrozne zaostávam v čítaní, čaká ma okrem iného veľmi dlhá a dosť náročná fantasy a zo všetkého najdôležitejšia - škola. Takže som sa rozhodla na pár dní nechať blogovanie stranou a dohnať iné veci. Uvidím, koľko dní budem potrebovať kým sa znormalizujem, určite mi to nebude trvať celé skúškové, ja to odhadujem tak na 2 týždne. Viac aj tak asi nevydržím :) Ostávam na FB, budem sa snažiť v tomto období zvýšiť aktivitu a o všetkých novinkách vás  budem čo najrýchlejšie informovať, v podstate ako vždy :) Držím aj vám palce ak vás čakajú nejaké písomky, zápočty, skúšky či štátnice a vidíme sa čoskoro.

7 komentárov:

  1. Pekné :DD Mr. Istanbul. 6 vypracovaných brušných svalov. Priblblý úsmev a odhodlanie draka. *zomiera od smiechu* Chlapec sa asi dosť pobavil :D

    Inak, veľa šťastia v škole, hádam budeš čoskoro zase späť :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. :DDD Haha, k prvej časti článku nie je veľmi čo dodať.:D Sa ti podarilo no.:D
    S doháňaním prajem veľa šťastia a teším sa, keď budeš znova blogovať!^^ Inak aká kniha je "veľmi dlhá a dosť náročná fantasy"?:)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Mr. Istambul sa asi riadne v duchu smial na tebe 8DDD veľa šťastia so školou 8)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. No, to je najhoršie :D Ja teraz čítam Fifty shades of Grey a chodím po Bratislave s tým, že nikto nevie čo to je :DDDDD Inak, nečítaš/nechystáš sa spraviť recenziu na Fifty Shades of Grey? Hroooozne rada by som si ju prečítala :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Mr. Istanbul sa musel zabaviť. Asi si myslel, že nechceš byť vyrušovaná :D

    OdpovedaťOdstrániť
  6. hehe, mne sa to stalo v Nemecku vo vlaku ked som citala 50 Shades of Grey, aj ked tam sulozia v podstate stale

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Žijem v Spojených štátoch. Pred dvoma rokmi som sa oženil s dámou menom Melena, mali sme spolu dve deti, boli sme veľmi šťastní, že sme manželia, takže keď cestujem na služobnú cestu do Brazílie, strávil som v Brazílii 1 rok. môj druh podnikania, ja a moja žena sme sa neustále rozprávali po telefóne, rozprávali sme sa na internete, nikdy som nevedel, že ma moja žena začala podvádzať tým, že som chodil so svojím priateľom zo starej školy menom Mark, nikdy som nevedel, že niečo ide zle, kým som sa nevrátil z mojej cesty, potom sme s manželkou začali mať problémy, chodí von a vracia sa neskoro v noci, zmenila sa zvláštnym spôsobom, ktorý som nevydržal, snažil som sa urobiť všetko pre to, aby som ju potešil, ale to zhoršilo sa, tak jedného dňa odišla z domu a už sa nevrátila, pokúsila som sa ju osloviť, ale nijako som sa k nej nedostala, nikdy som nevedela, že cestovala so svojím novým milencom, ktorým bol Mark, veľmi som ju chcela kvôli deťom, ktoré ona odišiel pre mňa a pretože som ju tiež tak veľmi miloval, kvôli zlomeniu srdca, do ktorého ma dala, som vošiel hľadanie skutočného čarodejníckeho kúzla Bol som dvakrát podvedený kúzelníckym čarodejníkom, ale nikdy som pri hľadaní neochabol, pretože chcem šťastný život so svojou ženou, takže jedného rána som videl svedectvo o čarodejníckom kúzle Dr. Adeleke, takže som ho kontaktoval cez whatsapp : (+27740386124) a na e-mail: (abba5019@gmail.com) na moje najväčšie prekvapenie urobil pre mňa život opäť mužným, moja žena sa vrátila ku mne, vzal som ju späť a ja som teraz s manželkou vyrovnaný kúzelníkom

    OdpovedaťOdstrániť