štvrtok 31. mája 2012

Čo nás čaká a neminie...V JÚNI

Asi jediná pravidelná rubrika na tomto blogu, v ktorej vám ako obvykle predstavujem niekoľko kníh, na ktoré sa môžeme tešiť (aj netešiť) nasledujúci mesiac.

JÚNOVÝ DEBUT

Leigh Bardugo - Shadow and Bone


Toto sa na rodziel od väčšiny debutov v mojich očiach javí ako celkom schopná kniha od rodenej Jeruzalemčanky, ktorá promovala na univerzite Yale. Kniha sa odohráva v Rusku, ktoré ovláda mágia a hlavne temný mrak, prinášajúci smrť.

Čo kniha sľubuje: Dúfam, že niečo inteligentnejšie než 90% ostatných debutov. A vyzerá to aj na lásku medzi dvoma najlepšími kamarátmi, čo je od čias The Body Finder moja slabosť:)
Moje očakávania: Predbežné hodnotenia zatiaľ vyzerajú veľmi lákavo, čiže aj moje očakávania týmto stúpajú. Dúfam, že nebude nasledovať sklamanie.
Vychádza: 5.6.2012

JÚNOVÉ OČAKÁVANIE

Jeaniene Frost - Once Burned

Ešte som asi v tejto rubrike nemala nikdy adult knihu, takže všetko raz treba započať :) Toto konkrétne je začiatok novej série od starej ostrieľanej autorky žánru paranormal romance, Jeaniene Frost. Na prvý diel jej bestsellingovej série Night Huntress si už môžu siahnuť aj Česi a to v podobe knihy Na půl cesty do hrobu. Once Burned je v podstate spin-off séria, kde je hlavnou postavou vedľajšia postava z Night Huntress - Vlad Tepesh. Áno, presne ten Vlad Tepesh :D

Čo kniha sľubuje: Veľa, veeeľa Vlada, ktorého sme v Night Huntress nikdy nemali dosť :)
Moje očakávania: Jeaniene Frost je už roky na zozname mojich naj spisovateliek a jej knihy ma ešte nikdy nesklamali. Preto nemám dôvod obávať sa ohľadom Vladovho príbehu.
Vychádza: 26.6.2012

JÚNOVÉ POKRAČOVANIE

Richelle Mead - Golden Lily (Bloodlines #2)


Ani som inak nemohla. Toto je nielenže najhorúcejšie pokračovanie mesiaca jún ale dokonca jedno z najhorúcejších pokračovaní celého roka. Ak ste nečítali Vampire Academy a šetríte si ju kým nevyjde v zime u nás na Slovensku, tak si radšej podrobnosti o tejto sérii nezisťujte lebo sú obrovským spoilerom. Všetci ostatní - oslavujme, už len necelé 2 týždne!

Čo kniha sľubuje: Ani som vlastne nečítala anotáciu, nechávam sa prekvapiť do poslednej chvíle :D
Moje očakávania: Priznávam sa, že som prvý diel nehodnotila veľmi vysoko. Obavy, že dvojka nenaplní moje očakávanie však nemám. Richelle je známa tým, že sa nikam neponáhľa a jej knihy gradujú s každým dielom, až kým nás potom cca v trojke úplne neprizabije a nenechá nás v napätí až do záveru série:D Strašne sa teším!
Vychádza: 12.6.2012

JÚNOVÝ VÝBER

Diana Peterfreund - For the Darkness Shows the Stars


Tento mesiac som sa rozhodla dať vám do pozornosti túto krásne vyzerajúcu knihu, ktorá je ultramoderným prerozprávaním Austenovej Anny Elliotovej s dystopickým nádychom (a aj výdychom, celé je to jedna veľká austenovská dystópia :D)

Čo kniha sľubuje: modernú variáciu na príbeh o zranenej pýche, výčitkách, odplate a v neposlednom rade o láske.
Moje očakávania: dúfam, že z adaptácie Jane Austenovej nevznikne zhovadenie Jane Austenovej. Inak by to mohlo byť celkom fajn :)
Vychádza: 12.6.2012

JÚN NA SLOVENSKU

Jennifer E. Smithová - Štatistická pravdepodobnosť lásky na prvý pohľad


Z rozhodnutia vydať práve túto knihu v slovenčine som bola tak trošku prekvapená. V Amerike totiž nelámala rekordy čítanosti a hodnotenia sú tiež také všelijaké. Rozhodne však vidieť, čím vydavateľstvo Ikar zaujala. Ak už nie celkom peknou obálkou, tak určite originálnym názvom :)

Čo kniha sľubuje: Nemám toho o nej veľa zisteného, ale teoreticky sa jedná o contemporary YA romancu vyrozprávanú v priebehu jedného dňa strávenom na letisku.
Moje očakávania: Už som na knihu počula veľa chváli aj veľa pindov. Sama neviem, či sa k nej dostanem, hoci musím povedať, že ma láka vidina jednodielnej záležitosti bez ďalších pokračovaní. A keďže sa blížia prázdniny, tak by sa teoreticky aj mohla dostať na rad :)
Vychádza: 15.6.2012

A čo vy? Na ktorú knihu sa v júni najviac tešíte? Máte ešte nejaké ďalšie tipy na predprázdninové čítanie?

9 komentárov:

  1. John Green Štatistickú pravdepodobnosť odporúčal ako jednu z dvoch naj contemporary kníh roka, ale zase... Triss a jej hrôzostrašné varovania to celkom vyvažujú... :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hej? To som nevedela s tým Johnom...Už mi hneď stúpla mienka :D

      Odstrániť
  2. The Golden Lily.<3 Tej sa vážne nemôžem dočkať.:D
    "a aj výdychom" :DDD Tvoje články vždy stoja za prečítanie, Judit.:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. A páči sa mi ten nový vzhľad, je taký veľmi jednoduchý, ale ten nápis atď sa ti podaril.:)

      Odstrániť
  3. ďakujem, chcela som aby bol jednoduchý a vyzeral tak "upratanejšie" :D Viem, že to určite nie je každého vkus ale ja som si to presne takto vždy predstavovala a kamoška to zvládla vytvoriť dokonalo (ja som úplný antitalent na tieto veci :D)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Vidím, že i vám vycházejí pěkné tituly, tak je na co se těšit :). Mě osobně nejvíce zaujala For the Darkness Shows the Stars, protože kombinace Austenové a dystopie? Z toho vyleze buď něco dokonalého nebo totální kravina .. :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. presne ako vravíš :D buď, alebo. nič medzi tým neprichádza do úvahy :)

      Odstrániť
  5. Žijem v Spojených štátoch. Pred dvoma rokmi som sa oženil s dámou menom Melena, mali sme spolu dve deti, boli sme veľmi šťastní, že sme manželia, takže keď cestujem na služobnú cestu do Brazílie, strávil som v Brazílii 1 rok. môj druh podnikania, ja a moja žena sme sa neustále rozprávali po telefóne, rozprávali sme sa na internete, nikdy som nevedel, že ma moja žena začala podvádzať tým, že som chodil so svojím priateľom zo starej školy menom Mark, nikdy som nevedel, že niečo ide zle, kým som sa nevrátil z mojej cesty, potom sme s manželkou začali mať problémy, chodí von a vracia sa neskoro v noci, zmenila sa zvláštnym spôsobom, ktorý som nevydržal, snažil som sa urobiť všetko pre to, aby som ju potešil, ale to zhoršilo sa, tak jedného dňa odišla z domu a už sa nevrátila, pokúsila som sa ju osloviť, ale nijako som sa k nej nedostala, nikdy som nevedela, že cestovala so svojím novým milencom, ktorým bol Mark, veľmi som ju chcela kvôli deťom, ktoré ona odišiel pre mňa a pretože som ju tiež tak veľmi miloval, kvôli zlomeniu srdca, do ktorého ma dala, som vošiel hľadanie skutočného čarodejníckeho kúzla Bol som dvakrát podvedený kúzelníckym čarodejníkom, ale nikdy som pri hľadaní neochabol, pretože chcem šťastný život so svojou ženou, takže jedného rána som videl svedectvo o čarodejníckom kúzle Dr. Adeleke, takže som ho kontaktoval cez whatsapp : (+27740386124) a na e-mail: (abba5019@gmail.com) na moje najväčšie prekvapenie urobil pre mňa život opäť mužným, moja žena sa vrátila ku mne, vzal som ju späť a ja som teraz s manželkou vyrovnaný kúzelníkom

    OdpovedaťOdstrániť