sobota 21. januára 2012

O čom bude pokračovanie kníh Výnimočná a Ohnivá?

Čítali ste už niečo od Kristin Cashore? Táto pomerne mladá spisovateľka má na svojom konte dva bestsellery - Výnimočná (Graceling) a Ohnivá (Fire) - samostatné knihy, ktoré však svojim spôsobom tvoria sériu a ktoré sa aj napriek svojmu zdanlivému vzájomnému nesúviseniu  striktne odporúčajú čítať v poradí. Prečo, to sa dozviete po ich prečítaní :)

Výnimočná a Ohnivá patria medzi jedno z najkvalitnejších YA čítaní, dôkazom je aj to, že autorka jednu knihu píše niekoľko rokov a keď konečne uzrie svetlo sveta, je starostlivo premyslená, bez logických chýb a vytvarovaná do dokonalosti.

No a prečo tak zrazu toto píšem? Pretože PO PRVÉ: už sa neviem dočkať 1.mája, kedy v USA vychádza tretia kniha tejto pseudosérie - Bitterblue, ktorá prinesie späť našich milovaných - Katsu a Poa a rozpovie príbeh dievčatka (teraz už ženy), ktoré sme spoznali vo Výnimočnej a PO DRUHÉ: dnes som sa konečne dokopala k tomu, aby som preložila anglickú anotáciu ku knihe.

No a pred tým, než sa na ňu vrhnete by som ešte chcela poradiť všetkým, čo Výnimočnú nečítali., aby tak učinili pred tým, než sa pustia do anotácie k Bitterblue, nakoľko pre vás bude obsahovať obrovský spoiler.


Kristin Cashore - Bitterblue 

Je osem rokov po Výnimočnej a Bitterblue je kráľovnou Monsei. Avšak vplyv jej otca, násilníckeho psychopata so schopnosťou ovplyvňovať myslenie iných, je ešte vždy cítiť vo vzduchu. Jej radcovia, ktorí od Leckovej smrti riadia krajinu, veria v pokrokový plán: Odpustiť všetkým, ktorí sa dopustili otrasných činov pod Leckovým vplyvom a zabudnúť, že sa kedysi prihodilo niečo zlé. No keď sa Bitterblue začne zakrádať zo zámku - sama a v prevlečení - a prechádzať sa ulicami svojho mesta uvedomí si, že kráľovstvo bolo 35 rokov očarované bláznom a jediný spôsob ako sa pohnúť dopredu, je obzrieť sa späť do minulosti. Dvaja zlodeji, pokúšajúci sa kradnúť iba to, čo už ukradnuté je, zmenia navždy jej život. Vlastnia totiž kľúč k Leckovej moci. A jeden z nich, majúci výnimočnú schopnosť, ktorá zatiaľ nebola rozpoznaná, vlastní kľúč aj k jej srdcu. 


Pozn. Zatiaľ nie je známe, kedy kniha vyjde na Slovensku alebo v Čechách.

13 komentárov:

  1. Milujem túto autorku a už sa neviem dočkať Bitterblue... Výnimočná aj Ohnivá sú neuveriteľne dobré knihy :) už aby bol máj :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ja už si to musím konečne predobjednať na BD, nech mám aspoň dobrý pocit :) Inak ďakujem za zdieľanie :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. "A po tretie : Leck je najväčšou spojnicou celej série" :) Tiež sa neviem dočkať Bitterblue :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Výnimočná a Ohnivá mi už niekoľko rokov stoja na poličke, dúfam že sa k nim Bitterblue čoskoro pridá :) Nemôžem sa dočkať pokračovanie tejto série, no keď som sa dozvedela že sa tam objaví aj Katsa a Po tak sa na to teším ešte viac! :-D

    OdpovedaťOdstrániť
  5. jezis!!!!!! chcem to chcem to!!!! uz nech to vyjde apson v cestine!!! boze teraz som taka navnadena ze si idem asi znova zacat citat Vynimocnu a Ohnivu postupne 8DDD milujem tie knihy!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  6. neuveriteľne sa na túto knihu teším =D

    OdpovedaťOdstrániť
  7. SUPER!!!! :) A nevieš či sa chystá aj na Slovensko? :):)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Myslím, že knihy mali všeobecne na Slovensku celkom úspech, takže nevidím dôvod, prečo by nemali preložiť aj Bitterblue :) ale stať sa môže hocičo...Ja potom keď už vyjde kniha v USA skúsim napísať otravný list do vydavateľstva, či budú prekladať a kedy ale zatiaľ je ešte skoro zisťovať to :)

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Aha, fajn Ďakujem moc, dúfam, že to preložia. Výnimočná a Ohnivá už dávno čakajú na mojej poličke na svoju tretiu časť :)

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Ty kokos! Ja som asi čudná, ale mňa jednotka nudila. Prečítala som ju do trištvrtiny a potom som to odložila, neviem prečo, ale vôbec ma to nebavilo.

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Ja poznám dosť ľudí, ktorých nudil začiatok ale väčšinou sa to pre každého časom zlepšilo. Ale tak ty si tomu dala šance až-až, asi to nie je každého štýl :)

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Tiež už neviem, čo od dobroty... kým na túto knihu čakám.

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Žijem v zjednotenom štáte. Pred dvoma rokmi som sa oženil s dámou menom Melena, mali sme spolu dve deti, boli sme veľmi šťastní, že sme manželia, takže keď cestujem na služobnú cestu do Brazílie, strávil som v Brazílii 1 rok. môj druh podnikania, ja a moja žena sme sa neustále rozprávali po telefóne, rozprávali sme sa na internete, nikdy som nevedel, že ma moja žena začala podvádzať tým, že som chodil so svojím priateľom zo starej školy menom Mark, nikdy som nevedel, že niečo ide zle, kým som sa nevrátil z mojej cesty, potom sme s manželkou začali mať problémy, chodí von a vracia sa neskoro v noci, zmenila sa zvláštnym spôsobom, ktorý som nevydržal, snažil som sa urobiť všetko pre to, aby som ju potešil, ale to zhoršilo sa, takže jedného dňa odišla z domu a už sa nevrátila, pokúsila som sa ju osloviť, ale nijako som sa k nej nedostala, nikdy som nevedela, že cestovala so svojím novým milencom, ktorým bol Mark, veľmi som ju chcela kvôli deťom, ktoré ona odišiel pre mňa a pretože som ju tiež tak veľmi miloval, kvôli zlomeniu srdca, do ktorého ma dala, som vošiel hľadanie skutočného čarodejníckeho kúzla Bol som dvakrát podvedený kúzelníckym čarodejníkom, ale nikdy som pri hľadaní neochabol, pretože chcem šťastný život so svojou ženou, takže jedného rána som videl svedectvo o čarodejníckom kúzle Dr. Adeleke, takže som ho kontaktoval cez whatsapp : (+27740386124) a na e-mail: (abba5019@gmail.com) na moje najväčšie prekvapenie urobil pre mňa život opäť mužným, moja žena sa vrátila ku mne, vzal som ju späť a ja som teraz s manželkou vyrovnaný kúzelníkom

    OdpovedaťOdstrániť