sobota 5. marca 2011

O všetkom možnom

Tak! Dnes sa už pravdepodobne nedokopem ku Quote of the Week a zajtra nie som väčšiu časť dňa za notebookom, takže asi to dnes opäť budem musieť preložiť na na nasledujúci týždeň :/ Je to hrozné, ja viem, že nedodržiavam termíny svojho vlastného meme, ale ak to pomôže, tak vám aspoň vysvetlím, prečo mám v poslednej dobe tak málo času.

Možno pre vás to nebude až taká badateľná zmena, pretože som sa vždy snažila udržiavať akýsi balanc medzi článkami o zahraničných knihách a článkami o domácich knihách. Doteraz som čítala takmer výlučne po anglicky (aj keď som si do domácej knižnice kupovala aj slovenské preklady), no vždy keď som sa rozhodovala, ktorú z mnou prečítaných kníh mám zrecenzovať, prihliadala som aj na to, či je oná kniha dostupná aj po slovensky alebo česky, a tieto knihy som sa snažila uprednostňovať.
Nakoľko sa však, ako som už niekoľkokrát spomínala, začína pomaly ale isto rozrastať ponuka slovenských prekladov paranormálnych "young adult" kníh, rozhodla som sa ešte o niečo viac zamerať na domácu scénu. Do svojho "to-read" listu teda od februára postupne zaradzujem aj knihy písané v slovenčine a pri recenzovaní sa ich pokúšam uprednostňovať.

Prečo teda ten nedostatok času? Pretože by som rada stále ostala v obraze aj ohľadom zahraničných titulov. Viem, že obrovské percento návštevníkov číta, tak ako ja, aj po anglicky a zvyklo si už na pravidelný prísun nových knižných tipov smerujúcich z USA, UK a pod. Čiže popri tom, ako chodím do školy, píšem bakalárku a aktualizujem tento blog mám ešte súbežne vždy rozčítané minimálne dve knihy (jednu slovenskú a jednu zahraničnú). Čo vlastne nie je situácia tak veľmi odlišná od situácie, v ktorej som sa nachádzala celé uplynulé dva roky, no rozdiel je v tom, že teraz mám určitú zodpovednosť, aby som všetky slovenské knihy, ktoré prečítam, aj zrecenzovala. Nie som samovrah, a ak by som si nebola istá, že to časovo budem stíhať, určite by som do toho nešla. Potrebujem však trochu času, kým nabehnem na nový rytmus a na nové povinnosti. Preto so mnou, prosím, majte trochu strpenia a odpustite mi aj dnešnú absenciu QotW :)

A teraz sa ešte pozrime na to, čo vás čaká a neminie v blízkej budúcnosti:


  • v marci plánujem zverejniť RC recenziu na knihu Som číslo štyri, ktorej kópia sa mi vďaka vydavateľstvu Ikar dostala do rúk ešte pred jej oficiálnym vydaním, okrem toho sa tešte na recenzie na Pád, Nočný tieň a ešte na jednu knihu, ktorá je zatiaľ tajomstvom, lebo jej venujem osobitne jeden samostatný článok :)
  • ak všetko vyjde podľa mojich predstáv, pripravte sa na nával súťaží o knihy. A ak všetko nevyjde podľa mojich predstáv, tak nejaká tá súťaž sem-tam bude tak či tak :D
  • s kolegyňou Triss pre vás plánujeme "niečo veľkolepé" a čo viac, bude to spojené s ďalšou možnosťou vyhrať vecičky na čítanie, takže ostaňte na dráte!
  • samozrejme nezabúdajte na moje občasníky ako sú TOP 5 a Bezmennú otázkovú rubriku. Akonáhle sa trochu spamätám zo života, opäť zostrojím nejaký zaujímavý rebríček :)


Kto si ešte nevšimol, do hlavného menu (lokalizácia vľavo hore) som pridala ďalšiu stránku, obsahujúcu informácie pre vydavateľov a autorov, ktorí by mali záujem o spoluprácu so mnou a mojim blogom. Ak sa tu teda v tejto chvíli nachádza niekto, koho sa to týka, zrolujte navrch alebo použite túto skratku.

Ďalšia informácia sa týka orientácie na tomto blogu. Včera som si prechádzala podrobnejšiu štatistiku a zistila som, že medzi častými kľúčovými slovami, na základe ktorých sa dostávate až sem sa objavujú slovné spojenia vo formáte: názov knihy + Môj alternatívny svet kníh alebo názov knihy + My alternative world of books. Preto vám chcem poradiť, že ak zháňate niečo konkrétne na mojom blogu a nie ste si istí, či som o tom písala, na lište vpravo hore máte kolonku Vyhľadávať na tomto blogu, kde zadáte hocičo čo potrebujete a ono vám to rýchlo a bezbolestne vyhľadá všetky články, v ktorých som dané slovné spojenie použila. Zbytočne sa netrápte vyhľadávaním cez Google, takto to máte rýchlejšie a účinnejšie :)

A na záver, ak neviete kam ďalej po dočítaní tohto príspevku, určite choďte čeknúť úplne nový blog (nielen) o knihách, ktorého autorkou je jedna z mojich verných čitateliek a komentovateliek, ktorá miluje (tak ako ja) Vampire Academy a je chronickou používateľkou (tak ako ja) zátvoriek - Darjaille. Určite to tam u nej budete zbožňovať, ešte stihla zverejniť len dva články a už sa zbieram zo zeme, kde som skončila po záchvate smiechu.

No a ja sa teraz poberám dohadovať so slečnou T na tej sľubovanej veľkoleposti, čo pre vás chystáme :D
Sia

1 komentár: