utorok 8. marca 2011

My Alternative World of Books na TWITTERI!

Pred nejakým časom som spomínala, že zatiaľ nezvažujem presunúť svoj blog aj do sféry facebooku a urobiť si fanstránku a dnes som sa nadobro rozhodla, že tak naozaj v najbližšej dobe neučiním.
Nie som proste facebookový typ, aj keď na ňom mám osobný účet a sem-tam tam niečo napíšem do statusu. Nie je to však nič, čo by som musela navštevovať denne a ak by som si vytvorila stránku na facebooku, musela by som tam začať chodiť častejšie :)

Napriek tomu by sa mi naozaj zišlo miesto, kde vás budem môcť bleskovo informovať o všetkých novinkách ako na blogu tak aj v knižnom svete, pretože nie vždy mám čas kvôli každej prkotine zverejňovať samostatný článok.

Preto som sa rozhodla nasledovne:


Táto stránka bude naďalej fungovať tak, ako doteraz. Všetky recenzie, novinky, anotácie, súťaže a pod. budú zverejňované pravidelne a nemali by ste tak prísť o nič podstatné. Avšak!
Nakoľko už jednoducho nemám čas posielať AUTOMATICKY všetky novinky na blog, rozhodla som sa pre tento účel založiť Twitter konto. V čom spočívaju jeho výhody?


Kto ma bude nasledovať na Twitteri, sa vždy dozvie všetky dôležité veci týkajúce sa nových knižných vydaní, zaujímavostí zo sveta kníh, zliav v internetových obchodoch, súťaží a podobne v približne rovnakej dobe, ako sa ich dozviem ja. 
Cca 70-80% všetkých informácií čerpám práve z tejto stránky a teda všetko, čo zistím, automaticky podám ďalej. 
Tí, čo viete na akom princípe Twitter funguje, mi dáte za pravdu, že je to jeden z najúčinnejších a najrýchlejších spôsobov podávania si dôležitých oznamov a správ. Užívateľ má obmedzené množstvo znakov a teda správa musí byť stručná a výstižná a často obsahuje link na stránku, z ktorej informácia pochádza. V momente, ako správu napíšem a "tweetnem" (publikujem), dostane sa ku všetkým, ktorí ma nasledujú (čiže niečo podobné, ako facebook). Od facebooku sa to líši ale líši niekoľkými zásadnými vecami: Nemá to zbytočne milión iných nedôležitých funkcií, vaši nasledovatelia nevedia o každom vašom kroku, pokiaľ sa im to vy sami nerozhodnete zdeliť a hlavne vaša "zěď" je stokrát prehľadnejšia. 

Samozrejme si uvedomujem, že facebook má omnoho viac ľudí, než Twitter. Samozrejme si uvedomujem, že budem rada, ak sa mi podarí nazbierať aspoň 5 nasledovateľov. Nečakám ani, že si teraz hromadne začnete všetci zakladať Twitter kontá, len aby ste mohli prijímať knižné novinky, a preto ich budem naďalej posielať aj tu. Kto však chce byť stále v obraze akonáhle sa niečo vyskytne, neváhajte si ma pridať. Frekvencia, s akou budem tweetovať, sa bude časom zvyšovať, pravdepodobne bude závisieť aj od počtu mojich nasledovateľov :)

A na čo sa napríklad môžete v najbližšej dobe tešiť?

  • Cassandra Clare začne tento týždeň zverejňovať trailery k jej pripravovanej knihe, štvrtému pokračovaniu úspešnej série Nástroje Smrti - City of Fallen Angels. Áno, dobre ste počuli, trailerY. Pretože budú dohromady 3. Akonáhle sa prvý trailer objaví na internete, tweetnem to.
  • Tweetovať budem aj v momente, keď sa dozviem, kto získal úlohu Jaca Waylanda v pripravovanom filme City of Bones a kto získal ďalšie úlohy.
  • Budem posielať návrhy na nasledovanie rôznych známych bestsellingových autorov z celého sveta
  • Budem posielať odkazy na súťaže v celej blogosfére
  • Budem sa snažiť pravidelne tweetovať nové ohlásené vydania kníh na Slovensku, v ČR aj vo svete
  • Tešte sa aj na všelijaké knižné trailery a iné skvelé videá
  • Ak zverejním článok na svojom blogu, dám vám to vedieť aj prostredníctvom Twitteru
  • Ďalej budem posielať rôzne ďalšie zaujímavosti, postrehy, srandičky a pod. 
Samozrejme, niektoré z vyššie uvedených vecí sa nedopracujú až na môj blog. Časovo je pre mňa nemožné publikovať každý knižný trailer, ktorý nájdem a každú, aj tú najmenšiu knižnú novinku. Ale nebojte sa, všetko podstatné sa dozviete, aj keď nemáte Twitter. Určite to neberte tak, že budete o niečo ochudobnení. Skôr to berte tak, že ak ma budete nasledovať, budete o niečo obohatení :)

By: TwitterButtons.com

Toto je môj nový "Twitter button", ktorý nájdete aj na pravej lište tohto blogu. Kliknutím vás to presmeruje na môj Twitter profil, kde sa potom (v prípade že už máte založený účet) ďalším kliknutím na "follow" stanete nasledovateľom. 

Tak a myslím, že toto je k inštrukciám už všetko. Zajtra už znovu pošlem niečo normálne, dnes som si ale mákla a spísala celú jednu kapitolu bakalárky, takže mi už na nič tvorivé nevyšiel čas. (Ale VYTVORILA som to Twitter konto, takže trocha kreatívna som predsa len bola :D)

Krásny zvyšok večera prajem!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára