nedeľa 16. januára 2011

Všetko o Book Depository

Všimla som si, že veľa ľudí v poslednej dobe rozmýšľa nad tým, že začne čítať v angličtine. Niektorí z vás by sa radi zdokonalili v cudzom jazyku, niektorí už nevládzete dlhšie čakať na slovenské preklady (ktoré sú ale aj tak oveľa rýchlejšie, než klasická čakacia doba medzi dvoma dielmi série v originálnom jazyku!) a niektorí proste len majú radi výzvy. Nech už patríte do akejkoľvek kategórie, určite by ste radi vedeli, kde a ako zoženiete najlacnejšie anglické knihy.
Všeobecný článok o všetkých možných zdrojoch anglických kníh som už raz dávno na mojom blogu publikovala a preto sa nebudem znovu opakovať, môžete si ho kľudne prečítať. Čo by som však ale chcela rozviesť trochu viac, je nakupovanie kníh cez BookDepository. Článok som sa rozhodla napísať v štýle FAQ/Často kladených otázok a v prípade, že by ste mali nejakú na ktorú pozabudnem, stačí mi ju napísať do komentárov a ja potom článok aktualizujem.



Čo je to BookDepository?

BookDepository je internetové kníhkupectvo so základňou v Anglicku, ktoré ponúka širokú škálu anglických kníh (takmer porovnateľnú so stredne veľkými e-kníhkupectvami v USA) rôznych žánrov. Výhodou oproti iným kníhkupectvám je, že BD ponúka DOVOZ KNÍH AŽ KU VÁM DOMOV ZADARMO.

Čo je podmienkou toho, aby som za poštovné neplatil?

Žiadna podmienka nie je, poštovné sa vám pri objednaní do celkovej sumy nezarátava už automaticky. Nemusíte byť žiadnym verným zákazníkom, ani členom žiadneho klubu a pod.

Čo všetko potrebujem na to, aby som si mohol knihy objednať?

No v prvom rade by ste mali mať nejaké bydlisko :) V prípade že ste bezdomovci si však ešte stále môžete dať knihu poslať nejakému kamarátovi. Ďalej budete potrebovať platobnú kartu. Debetné a kreditné karty (Maestro, MasterCard, Visa) by pri platení nemali vyvolávať žiaden problém. Avšak veľa študentov v tejto dobe vlastní tú najobyčajnejšiu platobnú kartu Visa Electron, s ktorou bohužiaľ v tomto okamihu na BD platiť nejde. Nedá sa platiť ani na dobierku ani internetbankingom ani poštovou poukážkou. Jediná ďalšia možnosť je mať PayPal, ale nakoľko som v tomto odvetví úplný magor, veľmi vám s tým neporadím. Každopádne ak vy priamo nevlastníte tú správnu kartu, ešte stále môžete niekoho poprosiť aby vám knihy zaplatil a vy mu na účet potom dodatočne zašlete peniaze.

Aké sú ceny kníh na BookDepository?

Platí všeobecne uznávaná teória, že na BD sú knihy o niečo drahšie než v bežných internetových kníhkupectvách práve kvôli tomu, že za poštovné sa neplatí nič. S čím ja osobne až tak nesúhlasím. BD má veľmi variabilné ceny, meniace sa z týždňa na týždeň. Počas akcií knihy padajú niekedy až na 4 eurá. Z môjho približne ročného pozorovania klesania a stúpania cien na BD som zatiaľ vypozorovala toto:

  • ceny predobjednávaných titulov, tj, titulov, ktoré sa dajú zakúpiť ale doručené budú až po ich vydaní,  minimálne dvakrát za celú predobjednávaciu dobu klesnú aspoň o 25%, niekedy až o 50%.
  • ak si knihu predobjednávate, všeobecne za ňu zaplatíte menej, než ak si ju kúpite hoci len deň po jej vydaní
  • knihy bývajú častokrát na výber v niekoľkých verziách (tvrdá, mäkká obálka, anglická verzia, americká verzia a pod.). Tieto verzie sa od seba líšia aj cenou. Ak vám nevadí mäkký obal, takéto knihy bývajú niekedy lacnejšie aj o polovicu. 
  • knihy s tvrdým obalom sa zvyčajne pohybujú okolo 10 eur, ak sú to novo vydané a žiadané tituly, môže sa ich cena vyšplhať aj na 15-18 eur (nič, čo by sme nepoznali aj z našich slovenských a českých kníhkupectiev). Ceny 20 eur za knihu takmer nikdy nebývajú. Knihy s mäkkým obalom sa pohybujú okolo 5-6 eur, najnovšie vydania okolo 7-8 eur. 
  • z času načas BD ponúka zľavové kupóny ktorých počet je založený na počte ľudí, ktorým ich vy rozošlete. Je to taká reťazovka. Čím viac kupónov rozošlete, tým viac ich dostanete ( v prípade, že vaši známi urobia nákup)
  • vyšie uvedené body samozrejme nebývajú pravidlom a preto mi prosím nepíšte výhražne maily, ak vaša kniha nebude stáť toľko, koľko ste predpokladali

Za čo všetko teda platím pri konečnom zúčtovaní objednávky?


Len za to, čo ste si objednali. Nemali by vás na konci čakať žiadne nemilé prekvapenia v podobe výdavkov, s ktorými ste nerátali.
Pozor dávajte, ak si budete knihy zadávať do košíka a vrátite sa k ním až o pár dní. Niekedy sa môže stať, že cena knihy sa za ten čas zmení a zaúčtujú vám teda sumu inú, než ukazuje váš nákupný košík. Vždy si ceny pred odoslaním objednávky aktualizujte.

Ako dlho bude trvať, kým mi kniha dôjde?

Po tom, čo zadáte svoju objednávku a vyplatíte knihu (platíte hneď po zadaní objednávky aj v prípade, že si knihu predobjednávate), musíte počkať na jej spracovanie. To by nemalo trvať viac ako 3 pracovné dni. Až potom, čo sa vo vašej histórii objednávok objaví slovo Dispatched, môžete začať rátať dni do príchodu vašej knihy k vám do schránky.
Štandardnú dobu cesty knihy si môžete pozrieť TU. Z mojich skúseností knihy na Slovensko putujú cca 2 týždne, do Čiech cca 3 dni. V čase pred Vianocami sa celé vybavovanie objednávok mierne zrýchľuje a v období tesne po Vianociach spomaľuje.

Dostanem knihu rýchlejšie, ak si ju predobjednám?

To záleží. Paperbacky (knihy s mäkkou väzbou) väčšinou zvyknú posielať až v deň ich vydania prípadne pár dní neskôr (kým sa to všetko spracuje a pod.). S niektorými hardbackmi (knihy s tvrdo väzbou) mám však skúsenosti, že boli vydavateľom sprístupnené aj 10 dní pred uvádzaným dátumom vydania a následne odoslané .

Ako mám očakávať, že kniha dorazí?


Mne osobne ju nosí poštárka priamo domov. Ak sa však v tom čase nikto doma nenachádza, nechá mi papierik aby som si po ňu išla na poštu. Žiadneho sexi kuriéra/kuriérku teda nečakajte :)

Knihu, ktorú chcem majú len v hardbacku. Oplatí sa mi čakať na paperback?

Ak je kniha uvedená len v pevnej väzbe a nikde v dohľadne okolo nej sa nevyskytuje jej paperbacková verzia, pravdepodobne by ste sa na ňu načakali. To platí aj opačne. Knihy sa spravidla dostávajú do ponuky už pol roka, niekedy aj rok pred ich vydaním a teda ak ešte ani nie je v ponuke, nie som si istá, či sa oplatí čakať. To však neznamená, že sa odrazu zčista jasna neobjaví jedného dňa v ponuke aj paperback s tým, že ho vydajú o týždeň. Nákup na BD je veľakrát dosť veľký risk, ale aspoň je zábava :)

Čo mám robiť ak sa rozhodnem, že knihu nechcem?

V prípade, že ste si ju predobjednali ale ešte nevyšla, stačí kontaktovať zákaznícke centrum a napísať im, že objednávku chcete zrušiť. Oni vám po vybavení vašej žiadosti peniaze automaticky pošlú naspäť na účet.
V prípade, že kniha už vyšla ale ešte stále máte na objednávke status Processing namiesto Dispatched, mali by ste konať rýchlo. Ak sa k vašej žiadosti o zrušenie objednávky dostanú skôr než k vašej žiadosti o jej zaslanie, všetko bude následne pokračovať ako pri zrušení predobjednávky.
V prípade že kniha už bola odoslaná, budete si na ňu musieť pekne krásne počkať doma a potom im ju poslať naspäť. To je samozrejme tiež možné a peniaze dostanete naspäť v plnej hodnote.


Ak máte ešte nejaké otázky ohľadom nákupu na BookDepository, napíšte mi ich do komentárov.

24 komentárov:

  1. Už ns eduševně připravuju na předobjednávání:D Doufám že moje karta bude spolupracovat:D Ale docela se mi tahle stránka líbí. Ceny jsou oproti těm našim mnohem menší. Nevím, kde jinde bych sehnala paperbacky za stovku. Amen

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Mně teda knížky na poštu nevozí; když kapacita naší schránky nestačí, pořád tam je plynovej sloupek :D
    A jestli jsou kurýři sexy nevím.. nikdy jsem je ještě nezastihla :D

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Nicole: Keď u nás nikto nie je doma, naša poštárka necháva všetko u mojej babky, ktorá býva len niekoľko blokov od nás. A keď hovorím všetko, myslím VŠETKO. Vrátane doporučených zásielok do vlastný rúk :D

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Bola som na tej stránke a bolo tam, že akceptujú platbu aj VISA electron...ako je to možné???... =D

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Eliz: Toť otázka...oni tam píšu, že akceptujú Electron ale zatiaľ sme všetci čo sme s ňou skúšali uskutočniť platbu obišli naprázdno. Môžeš to vyskúšať a dať spätne vedieť ak ti to pôjde, bolo by super ak by sa to takto dalo.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Moje balíčky když nejsem doma dává naše poštačka k sousedce-hnáty křivé, hlas vychřice podoba. Dudinky moje malé. Skončilo u ní už dohromady patnáct knížek:D

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Přispívám svou troškou do mlýna: to moje pošťačka (houby sexy kurýr, dlouholetá zaměstnankyně české pošty!) to bere tak zodpovedně, že musím sednout na kolo a s lístkem a občankou na poštu (chvála bohu jen když je schránka plná = více BD zásilek najednou) :D

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Neviete, či ešte stále nejde Visa electron? Hrozne by som chcela nakupovať, ale iná karta nie je na obzore.:(

    OdpovedaťOdstrániť
  9. mne to ide aj cez visa electron s cvv2 kodom.. už mam objednane tak čakam :)

    OdpovedaťOdstrániť
  10. ja mám kartu Maestro, ale ešte som v tomto platení a objednávaní nováčik.. tak by som sa chcela spýtať, že či tam potom treba naťukat to číslo na karte, čo je uvedené, alebo to treba robiť cez internet banking... a ešte že či keď je to vlastne medzinarodna platba, alebo ako by som to nazvala, tak že či si za to banka nenaúčtuje viac :) za odpoveď ďakujem :)

    OdpovedaťOdstrániť
  11. popravde s maestrom som zatiaľ nenarábala, ale myslím, že by sa to nemalo líšiť od master card....kažopádne internet banking ti nepôjde použiť na bookdepo, je to alebo karta alebo myslím že niekto ešte používa aj paypal ale s tým už ja veľmi neviem pomôcť...:/
    k tej karte - budeš potrebovať číslo karty, dátum platnosti a ešte taký trojčiselný kód, ktorý býva na opačnej strane (CVV kód) - ak si nie si istá, kde ho nájdeš, tak si vygoogli obrázky pre CVV kód na master card.

    Čo sa týka účtovania za medzinárodnú platbu - k sume by sa ti nemalo pripočítať nič, jedine že tvoja banka účtuje nejaké poplatky za transakciu, tak ti to môžu zaúčtovať ale tam by podľa mňa vôbec nemal byť rozdiel v tom, či je platba zahraničná alebo nie. Ja za transakcie neplatím, ale možno tvoja banka účtuje nejakú almužnú, aj keď si nemyslím, že to bude viac ako 50 centov. ale skôr si myslím, že nebudeš platiť nič :)
    prajem príjemné nakupovanie! :D

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Už se těším až to vyzkouším! :D Jupí! :D

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Och, na čo je karta VISA electron priamo pre študentov / mládež keď sa s ňou nedá platiť skoro nikde... Veď práve mládež najviac objednáva cez internet. Dnes som tak s radosťou prišla na BD, že si niečo objednám a nešlo to, musím použiť maminu kartu :/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Odkedy som písala tento článok tak sa mi mnoho ľudí ozvalo, že sa im podarilo nejako zaplatiť aj kartou VISA, ale myslím, že museli ísť do banky a niečo si dať nastaviť. neviem, ako to funguje :( je to na figu, ja tiež platím maminou kartou a potom sa s ňou dodatočne vyrovnávam...Rozmýšľam, že si založím paypal.

      Odstrániť
    2. Netušíš, že čo si museli dať nastaviť, nezisťovala si to? :)
      Ďakujem veľmi pekne :)
      Ale zas.. na druhej strane to je dobré, keď neobjednávam z BD, až tak veľa nemíňam :D

      Odstrániť
    3. vôbec si nie som istá ale niečo sa mi marí, že museli ísť do banky a dať žiadosť o povolenie platieb cez internet alebo také niečo, lebo niektoré účty to nemajú automaticky povolené (hlavne tie študentské - aj keď ja som to mala bez problémov).

      Odstrániť
  14. no hlásim sa ešte raz, nič som si nenastavovala a keď som to skúšala objednať tak to išlo, už mi aj poslali mail, že mi to posielajú, tak dúfam, že to príde v poriadku :)
    Ďakujem za info ohľadom BD :)

    OdpovedaťOdstrániť
  15. otázka- čo mám urobiť ak otec s kreditkou neverí zahraničným shopom a ja chcem nejakú knihu? :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. všetkým e-shopom sa nedá veriť a nielen tým zahraničným. dôležité je vždy si niečo zistiť o danom eshope, pozrieť si nejaké diskusie, trochu na nete pogoogliť, či nenájdeš nejaké sťažnosti od užívateľov. nielen kvôli tomu, aby si ukľudnila otca, ale aj kvôli sebe, aby si zbytočne neprišla o tovar. ja ťa môžem ubezpečiť, že nákup kníh cez bookdepository je úplne bezpečný, takisto nákup cez amazon. naozaj sa ťa nijako nebudú snažiť okradnúť a v prípade neočakávaných problémov majú výborný zákaznícky servis, všetko sa s nimi dá riešiť. môžem sa za nich zaručiť :)

      Odstrániť
  16. Mám stejný problém :D Book Depository mě hodně zaujalo kvůli pěkným cenám a poštovnému zdarma, ale asi si tam nic nekoupím. Platební kartu mám, ale taťka mi nenechal povolit platby přes internet, protože tomu zkrátka nevěří. Můžu maximálně bankovním převodem, ale to je mi na Book Depository k ničemu :( Snad se mi ho někdy povede přemluvit...

    OdpovedaťOdstrániť
  17. A paypal ste s ockom nezvažovali? je to určené presne pre tých ľudí, ktorí nedôverujú platbe cez internet...doslova taká virtuálna peňaženka, ktorá tvorí takého sprostredkovateľa medzi tebou a e-shopom, aby nedochádzalo k priamemu poskytovaniu údajov z karty e-shopu. bookdepo pokiaľ viem platbu paypalom umožňuje tak ako aj väčšina zahraničných internetových obchodov... :)

    OdpovedaťOdstrániť
  18. Co sa tyka platby, kreditna karta je najbezpecnejsia, pretoze sa platby daju velmi lahko reklamovat. Pri bankovom prevode sa to neda a peniaze hned odidu z uctu, resp. je to dost draha zalezitost. Bookdepository som pred nejakym casom vymenil za amazon.co.uk, daju sa tam kupit "citane" knihy skoro zadarmo+postovne, casto v stave ako nove. Ale su aj vynimky, kedy je BD lacnejsie.

    OdpovedaťOdstrániť
  19. Chcem sa spýta, že keď som si objednala 10 kníh prídu všetky naraz alebo postupne? Lebo zatiaľ mi prišiel mail, že odoslali iba 2.

    OdpovedaťOdstrániť