sobota 25. septembra 2010

Šok týždňa + 2 nové knižné odporúčania

Dnes som sa po ceste od kamaráta zastavila v najväčšom kníhkupectve v Brne, kde som mávala svoju svätyňu v podobe malej miestnosti s 3 regálmi anglických kníh. Po takmer 4 mesiacoch čo som tam nebola (keďže v Brne som len počas semestra), som takmer vyletela z kože od nedočkavosti, keď som schádzala po schodoch do suterénu a rozmýšľala, aké nové knihy sa tam za ten čas objavili. Lenže len čo som vošla do svojej svätyne, neverila som vlastným očiam. Namiesto mojich drahých kníh tam bola akási detská literatúra, dievčenské a dokonca aj CHLAPČENSKÉ romány. Anglické knihy nikde. Keď som sa rozbehla hľadať nejakú predavačku, v duchu som si vravela, že by to predsa neurobili. Nezrušili by celé jedno oddelenie anglickej literatúry nie? Lenže prečo by ho nezrušili? Miestnosť som nazývala svätyňou práve preto, lebo som tam skoro vždy bola sama. Pokojne mohli celé oddelenie vypratať a nahradiť ho oddelením pre domácich kutilov a nikto by za ním ani nezaplakal. Teda okrem mňa.
Nakoniec som splašila predavača v červenom tričku a ten ma na moju veľkú radosť a úľavu nasmeroval o dva poschodia vyššie. Bolo mi jedno, že to presunuli na najmenej navštevované poschodie. Hlavne, že moja svätyňa stále existovala. Vydriapala som sa hore schodmi a rozhliadla som sa po miestnosti plnej regálov. Nikde som nevidela žiaden kútik ktorý by naznačoval, že sa v ňom nachádzajú anglické knihy. Takže som opäť poprosila predavačku o radu. Keď som sa jej opýtala, kde tu nájdem anglickú literatúru len sa zasmiala a povedala: " Celé toto oddelenie je zahraničná literatúra." A vážne. Okolo mňa bolo možno aj 10 regálov a na každom jednom boli anglické knihy. Neverila som vlastným očiam. Všetky 3 diely Mortal Instruments, Shiver od Maggie Stiefvaterovej, Twilighty, Anity Blake, antológia Kisses from Hell...no ani za svet sa mi nepodarí vymenovať všetko ale poviem vám, v tú chvíľu som sa nachádzala v nebi. Pohybovalo sa tam veľa zamestnancov, ktorí zapĺňali zopár prázdnych regálov ďalšími knihami a ja som im neuveriteľne závidela, že to mohli robiť. Ja by som to robila aj zadarmo. Dokonca som už aj rozmýšľala nad tým, že sa ponúknem, no potom som sa pozrela na hodinky a zistila, že sa v kníhkupectve motkám už takmer hodinu. Ešte som zbehla na prízemie pozrieť si novinky a bohužiaľ knihy Napořád od Alyson Noëlovej som sa nedopátrala, no zato vám môžem s určitosťou potvrdiť, že Oškliví od Scotta Westerfelda sú von :) Kniha v papierovej obálke stojí 240 Kč, v pevnej väzbe som ju zatiaľ nenašla.

No toľko môj dnešný príbeh, teraz si ešte môžete pozrieť nejaké tie odporúčania. Nakoľko som znovu nasadila pomerne rýchle čítacie tempo (predvčerom mi prišla knižná zásielka z Anglicka a začiatkom októbra očakávam ďalšiu), nie je v mojich silách, aby som písala ku každej jednej knihe recenziu. Veľmi som si priala uverejniť najmä recenziu k Halo od Alexandry Adornetto, no momentálne to bohužiaľ nejde. Možno sa k tomu ešte časom vrátim, zatiaľ sem ako náhradu aspoň napíšem tak trochu stručnejšiu obdobu recenzie:

Alexandra Adornetto - Halo

V ospalom mestečku Venus Cove sa takmer nikdy nič nedeje. Všetko sa však zmení, keď sú traja anjeli poslaní z neba aby mesto ochránili pred zhromažďujúcimi sa temnými silami. Gabriel-bojovník, Ivy-liečiteľka a Bethany, mladá tínedžerka, ktorá je z celého tria najmenej skúsená. Tvrdo pracujú na tom, aby zamlčali svoju pravú identitu a hlavne skryli svoje krídla. Misia je však ohrozená, keď je najmladší anjel, Bethany, poslaná na strednú školu, kde sa zamiluje do pekného kapitána školského mužstva, Xaviera Woodsa. Vzoprie sa zákonom Neba tým, že ho bude milovať? Udalosti naberú spád, keď anjeli zistia, že nie sú jediná nadprirodzená sila vo Venus Cove. Do mesta prichádza nový chlapec, ktorý je očarujúci, pôvabný a smrteľne nebezpečný.A čo je najhoršie, vyhliadol si práve Beth.

Pre mňa jedno z najväčších prekvapení posledných mesiacov. Čítala som už veľa kníh, kde sú ústrednými postavami anjeli, no zatiaľ ma ani jedna neuchvátila natoľko, aby som si povedala: " To je presne to, čo si predstavujem pod pojmom kniha o anjeloch." Netvrdím, že Halo 100% naplnilo moje očakávania, no musím sa priznať, že sa k tomu priblížilo zatiaľ najviac. Ak by som knihu hodnotila z profesionálneho hľadiska, asi by som jej musela vytknúť dosť veľa vecí. Rozhodne bolo v príbehu poznať, že ho písala vtedy ani nie 18-ročná teenagerka. To sa však suma sumárov nakoniec ukázalo ako veľké plus, pretože Alexandra presne vedela, čo zaujíma čitateľov jej veku. Nechýba tam "prom" a svoju veľkú rolu dostal aj samotný Facebook:) Bethany je veľmi sympatická hrdinka,ktorá mala v citovej oblasti (čo sa stáva málokedy) úplne jasno a na to, že bola na zemi po prvýkrát, robila oveľa menej "stupidných" chýb, než jej ľudské kolegyne v iných knihách. Xaviera si tiež obľúbite veľmi ľahko vďaka jeho dobrote, humoru a láske k Bethany. Och a spomínala som už, že je hrozne sexy? :)
V knihe nájdete krásny ľúbostný príbeh, drámu a napätie ale čo je najhlavnejšie, tentokrát skutočne budete čítať o anjeloch, démonoch a nebi a dostanete svoju vytúženú dávku mýtickosti a náboženstva, ktoré sú podané vkusne a nenútene.
Halo prekonalo moje očakávania a určite si nenechám ujsť pokračovanie, ktoré by malo vyjsť na budúci rok. A čosi sa šušká, že sa pripravuje aj jeho slovenský preklad, tak držte všetci svoje päste zaťaté.


Laura Whitcomb - A Certain Slant of Light

V triede stredoškolského učiteľa ktorého máta, Helen ich odrazu zacíti. Prvýkrát po 130tich rokoch sa na ňu upierajú ľudské oči. Patria chlapcovi, ktorý nikdy nebol nejako zvlášť nápadný. Až doteraz. A Helen - vystrašená ale zaujatá - je k nemu priťahovaná. Fakt, že on sa nachádza v tele a ona nie, poskytne tomuto páru prvú výzvu. Ale ako milenci bojujú o to, aby našli spôsob ako byť spolu, postupne začnú odkrývať tajomstvá ich minulých životov a mladých ľudí, ktorých posadli.

Fajn, tento obsah vám pravdepodobne neprezradil NIČ. Bohužiaľ nič lepšie som nenašla, a tak vám túto neuveriteľnú knihu v krátkosti opíšem ja.
Helen sa po svojej smrti pred 130 rokmi z dôvodu, na ktorý si nemôže spomenúť, nedostala do neba. V forme ducha, ktorú nazýva Light blúdi po zemi a prechádza z jedného "hostiteľa" do druhého. Nie sú to však hostitelia v pravom slova zmysle. Helen neposadne ich telo, len ich sprevádza bez ich vedomia a viaže ju k ním akési zvláštne puto, ktoré sa doteraz porušilo až po smrti hostiteľa. Nachádzame sa v súčasnosti a Helen sa prechádza v triede svojho najnovšieho hostiteľa, stredoškolského učiteľa literatúry, keď si odrazu všimne, že jeden pár očí sa nepozerá cez ňu, ale priamo na ňu. Záhada je vyriešená, keď sa Helen dozvedá, že spomínaný chlapec je posadnutý (tentokrát doslova) duchom muža menom James. Ten sa tela zmocnil po tom, čo sa jeho majiteľ predávkoval drogami a jeho duša opustila telesnú schránku. Ako inak, Helen a James sa do seba zamilujú a James prehovorí Helen, aby aj ona posadla nejaké opustené telo. Šancu nájdu v mladučkej Jenny, ktorá sa v určitom bode svojej depresie vzdala a jej duša jednoducho opustila svoje telo. Zo začiatku to vyzerá tak, že na Jamesa a Helen konečne čaká šťastie v podobe spoločnej budúcnosti, no v knihách nikdy nie je nič jednoduché. Jenny je dcérou silne kresťansky založených rodičov, ktorí nechcú ani počuť o tom, aby ich 15-ročná dcéra randila. A to ešte nevedia, že láskou jej života je bývalý narkoman...

Viac vám o tejto knihe prezrádzať nebudem, ak však budete mať možnosť, určite si ju prečítajte. Ja som z nej bola ohromená a na Goodreads som ju odmenila piatimi hviezdičkami. Nenechajte sa zastrašiť tak trochu hororovou obálkou, kniha nie je až taká temná ako sa zdá, hoci sa zaoberá vážnymi témami ako znásilnenie, drogy a náboženský fanatizmus (nie v úplne pravom slova zmysle). Je to však v prvom rade zvláštny ale silný ľúbostný príbeh s veľmi emotívnym koncom. Vrelo odporúčam!

4 komentáre:

  1. Blahopřeju k nové svatyni, závidím až na půdu! A Certain Slant of Light se mi dost líbí, určitě vyzkouším. Teď mám teda pořádné dilema, co si přečíst, vůbec mi to neusnadňuješ :D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Niekto predsa musí trpieť spolu so mnou...knihy stále pribúdajú, peniaze v mojej peňaženke ubúdajú a ja potrebujem tento rok zoštátnicovať! :)Ale tak si hovorím, že už keď nemám urobiť skúšky, tak nech je to aspoň z nejakého dôvodu, ktorý stojí za to :D

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Rozhodla som sa - sťahujem sa do Brna xD A Certain Slant of Light pripisujem na zoznam (doslova pripisujem :D), už zodvakrát som na tú obálku narazila, ale zápletke som pozornosť nikdy nevenovala... vyzerá to veľmi psycho :D

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Keď sa Stormy hrabe v starých príspevkoch... :D

    Ale tú svätyňu by som brala aj ja :D Teda ak ešte stále existuje (ale snáď áno ;D) :)

    OdpovedaťOdstrániť